روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

من آرزویی ندارم، من از چیزی نمی‌ترسم، من آزادم...

«کازانتزاکیس»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

Leap Motion، وقتی انگشتانتان همه ی ابزار شما می شوند !

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۳۱ ق.ظ

امروز خیلی اتفاقی با Leap Motion آشنا شدم، Leap Motion‌ دستگاه کوچکی هست که روی میز کامپیوترتون قرار میگیره و تمام حرکات دست و انگشتانتون رو - بدون نیاز به لمس کردن این ابزار - تشخیص میده.

قبلاً در کنسول های بازی همچین فن آوری ئی رو دیده بودیم، Kinect شرکت مایکروسافت ، WiiMote شرکت نیتندو و دستگاه Move شرکت سونی. از دیدگاه من از بین این سه تاثیر گذارترینشون دستگاه Kinect هست.

از زمان معرفی Kinect افراد زیادی تلاش کردن تا با ترفند هایی امکان استفاده از Kinect رو بر روی PC میسر کنن. ظاهراً این آرزو با معرفی Leap Motion به واقعیت نزدیک شده، البته با دستگاهی بسیار بسیار کوچکتر و البته تاثیر گذار تر.

این دستگاه با ابعادی بسیار کوچک و طراحی ای زیبا - که بی شباهت به ابزار های شرکت اپل نیست - بر اساس گفته ی افرادی که تستش کردن، بسیار توانمند هست.

و البته مهمتر از همه قیمت مناسب 80 دلاری اون هست، که البته هنوز رسماً عرضه نشده و تا 13 می که فروش رسمی دستگاه آغاز میشه میتونید اون رو پیش خرید کنید.

همچنین شرکت تعداد زیادی دستگاه در اختیار برنامه نویسانی که در برنامه ی توسعه ی شرکت برای تولید نرم افزارهایی سازگار با این محصول شرکت کردن قرار داده.

فرض کنید مدل ساز سه بعدی باشید و توان این رو داشته باشید که مثل یک مجسمه ساز، فقط و فقط با حرکت دست و انگشت هاتون بتونید خیلی راحت تر و شاید دقیق تر مدل سازی کنید.

یا قلمی به دست بگیرید و باهاش طراحی کنید، بله این ابزار علاوه بر انگشتان دست اشیائی مثل قلم رو شناسایی میکنه و باز هم به گفته ی کسانی که تستش کردن بسیار هم دقیق هست

بر اساس گفته های شرکت تولید کننده مهمتر از سخت افزار استفاده شده، نرم افزار این دستگاه هست که به دوربین های فروسرخ دستگاه اجازه میده که فضای سه بعدی اطرافش رو - تا ۸ فوت مکعب - در حد میلیمتر تجزیه و تحلیل کنه که به برنامه نویسان قدرت مانور خیلی بالایی در استفاده از این ابزار میده.

با عضویت در برنامه ی توسعه ی این محصول، کیت توسعه ی برنامه - SDK - در اختیارتون قرار میگیره و شاید اونقدر خوش شانس باشید که خود یونیت رو هم به رایگان دریافت کنید.

البته لازم به ذکر هست که این دستگاه جایگزین موس و کیبورد نخواهد شد بلکه در کنار اونها تجربه کامل تر و مهیج تری رو برای کاربر فراهم میکنه.

به هرعنوان امیدوارم در آینده ی نزدیک شانس استفاده از این ابزار و مهم تر از اون برنامه نویسی با اون رو پیدا کنم.

بد نیست ویدئویی از این محصول رو در آپارات مشاهده کنید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۱/۰۶
  • ۹۴۴ نمایش
  • Nevercom

Leap Motion

نظرات (۱)

نرم افزارش روی لینوکس کار میکنه؟
پاسخ:
SDKش هنوز لینوکس رو ساپورت نمیکنه، اما اعلام کردن که دارن روی ساپورت لینوکس هم کار می کنن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی