روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

من آرزویی ندارم، من از چیزی نمی‌ترسم، من آزادم...

«کازانتزاکیس»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

تصاویر QR

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۱۸ ق.ظ

به احتمال زیاد این تصویر براتون غریبه نیست، این روزها تصاویر QR یا Quick Response رو خیلی جاها می بینیم، از وبسایت هایی که بجای لینک دانلود از این تصاویر استفاده می کنن تا نشخصات محصولات و حتی کارت های تبلیغاتی

دلیل کاربرد زیاد این تصاویر اطلاعات زیادی هست که می تونن انتقال بدن و با یک برنامه ی اسکنر روی موبایلتون میتونید این اطلاعات رو بخونید.

هدف من توضیح یا معرفی این تکنولوژی نیست، بلکه قصد دارم سایت هایی که میتونن این تصاویر رو تولید کنن رو معرفی کنم.

یکی از سایت هایی که خدماتی ارائه می کنه که به این تصاویر جلوه ی زیبایی بخشیده - علاوه بر کاربردشون که هدف اصلی هست - وبسایت Visualead هست.

همونطور که می بینید، این تصویر خیلی متفاوت تر از تصویر اول هست که همین امر این تصاویر رو برای کارت های تبلیغاتی مناسب می کنه، علاوه بر این این سایت امکانات بسیار متنوعی ارائه میده.

تصاویر QR می تونن حاوی اطلاعات با فرمت های متنوعی باشن، نمونه های از اون شامل متن، آدرس وبسایت ها (URL)، شماره تلفن و حتی اطلاعات تماسی (Contact) با فرمت vcf که با اسکن کردنش می تونید اطلاعات رو در گوشی ذخیره کنید، اطلاعات دسترسی به یک شبکه ی WiFi (که میتونه رمز هم داشته باشه) و خیلی فرمت های دیگه.

تصاویری که این سایت تولید میکنه همه از نوع URL هستن و بقیه ی کاربرد ها از صفحاتی که کاربر بهشون هدایت میشه کنترل میشه، مثلاً با اسکن کردنش به صفحه ی شخصیتون Redirect بشه یا Contact دانلود بشه و یا حتی صفحه ی وبی مخصوص موبایل طراحی کنید که حاوی اطلاعات باشه (تصویر بالا رو اسکن کنید).

یکی دیگه از سایت ها، http://qrcode.kaywa.com هست که خدمات متنوعی ارائه میده.

همچنین توسط وبسایت http://zxing.appspot.com/generator می تونید فرمت های مختلف این تصویر رو تولید کنید.

در کنار این، سایت ZXing Decoder Online به شما این امکان رو میده که لینک تصویر QR رو وارد کنید و اطلاعات موجود در اون نمایش داده بشه، این برای زمانی که اسکنر های موبایل در دسترس نیست می تونه مفید باشه.

همچنین اگر از Ubuntu (یا توزیع های دیگه ی لینوکس) استفاده می کنید، برنامه ی Qreator رو تست کنید.

خب همه ی اینها گفته شد، اما از دید یک برنامه نویس مهم تر از همه روش تولید این تصاویر هست.

برای تولید این تصاویر می تونید از کتابخانه ی ZXing (که Zebra Crossing خونده میشه) استفاده کنید که بسیار کامل هست و در اندروید هم میتونید ازش استفاده کنید (و پورت هایی برای زبان های دیگه هم داره).

این پروژه رو در GitHub موجود هست

حالا وقت اینه برید و تستش کنید !

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۱/۱۲/۰۵
  • ۹۶۳ نمایش
  • Nevercom

ZXing

Quick Response

QR Code

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی