روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

من آرزویی ندارم، من از چیزی نمی‌ترسم، من آزادم...

«کازانتزاکیس»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

قابلیت Unity Global Menu در اوبونتو رو خیلی دوست دارم، این قایلست باعث میشه که منو های برنامه ها همه در پنل بالایی نمایش داده بشن و نه در خود پنجره. این قابلیت علاوه بر افزایش فضای کاری (بخصوص در IDEها برای من اهمیت زیادی داره این مورد)، باعث یکپارچگی بیشتر سیستم عامل (از لحاظ بصری و اکوسیستم) میشه.

 

IDE محبوب من برای PHP نرم افزار Netbeans هست. بصورت پیشفرض Netbeans از قابلیت Global Menu استفاده نمیکنه و منوها در پنجره ی برنامه نمایش داده میشن:

 

 

برای اضافه کردن این قابلیت می تونید از پلاگین Ayatana استفاده کنید.

برای نصب این پلاگین ابتدا باید مخزنش رو به مخازن پلاگین های Netbeans اضافه کنید.

برای اینکار از منوی Tools، گزینه ی Plugins رو انتخاب کنید، به قسمت Settings برید و با استفاده از دکمه ی Add یک مخزن جدید ایجاد کنید و آدرسش رو آدرس زیر بزارید:

http://java-swing-ayatana.googlecode.com/files/netbeans-catalog.xml

 

 

بعد از اینکار می تونید از قسمت Available Plugins اقدام به نصب پلاگین کنید.

 

احتمالاً برای Ubuntu 13.04 نصب پلاگین برای اینکار کافی خواهد بود، اما در Ubuntu 13.10 نیاز هست که خطی رو به netbeans.conf اضافه کنید. این فایل رو می تونید در پوشه ی etc در محل نصب Netbeans پیدا کنید

خط زیر رو به فایل netbeans.conf اضافه کنید:

UBUNTU_MENUPROXY="libappmenu.so"

 

نتیجه ی کار این خواهد بود:

 

پینوشت: تو سایت http://netbeansthemes.com می تونید تم های زیبایی برای Netbeans پیدا کنید، تمی که در این تصویر می بینید از اون سایت دانلود شده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی