روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

من آرزویی ندارم، من از چیزی نمی‌ترسم، من آزادم...

«کازانتزاکیس»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نصب اوبونتو ۱۳.۰۴ - پکیج هایی که باید نصب کنم

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۹ ب.ظ

بعد از اینکه اوبنتو رو نصب کردم، نیاز دارم تعدادی پکیج رو هم نصب کنم

این پکیج ها رو بدون ترتیب خاصی اینجا لیست می کنم

اگر نیاز باشه برای نصب یک پکیج خاص، مخازنی (ppa) به سیستم اضافه بشه، نام مخزن رو کنارش می نویسم.

 

بعضی از نرم افزارها خودشون نیاز به پلاگین های خاصی دارن، مثلاً افزونه ی مرورگر ها یا پلاگین های مربوط به NetBeans. اینها رو جداگانه می نویسم.

 

در انتها هم دستورات اضافه کردن مخازن و نصب پکیج ها رو می نویسم تا همه ی پکیج ها یکجا نصب بشن

  1. Synapse: برنامه ای برای جستجوی سریعتر.
  2. Ubuntu Tweak: برنامه ای برای شخصی سازی اوبونتو، نیاز به اضافه شدن مخزن: ppa:tualatrix/ppa
  3. Variety: برنامه ای برای تعویض اتوماتیک Wallpaper ، مخزن: ppa:peterlevi/ppa
  4. Chromioum Browser: مرورگر کرومیوم (افزونه های این مرورگر رو جداگانه می نویسم)
  5. SMPlayer: پخش کننده ی ویدئو
  6. qBittorrent: کلاینت بیت تورنت
  7. Guake Terminal: شبیه ساز ترمینال که با فشرن کلید F12 نمایش/مخفی میشه.
  8. uGet: یک دانلود منیجر ساده، همچنین پکیج aria2 هم باید نصب بشه (FlareGet خیلی قویتر هست اما خیلی غیر قابل اطمینان بوده برای من، شاید تستش کردم دوباره و اگر پایداری مناسبی داشت ازش استفاده کنم)
  9. دانلود منیجر XDMan که بصورت یک فایل فشرده هست.
  10. FileZilla: یک FTP Manager
  11. پکیج فونتهای فارسی، فونت های مایکروسافت
  12. پکیج ubuntu-restricted-extras برای امکان پخش فرمت های مختلف صوتی و تصویری
  13. Kazam Screencaster: برنامه ای برای فیلم برداری از محیط دسکتاپ
  14. احتمالاً پکیج Wine رو برای اجرای فایل های اجرایی سیستم عامل ویندوز رو هم نصب کنم.
  15. Faenza Icon Set: تم و مجموعه ی آیکن های Faenza، نیاز به اضافه کردن مخزن: ppa:tiheum/equinox
  16. Sqliteman: نرم افزاری برای مدیریت دیتابیس های SQLite
  17. شاید نرم افزار MySQL Workbench رو هم نصب کردم، فعلاً ازش استفاده ی خاصی نکردم.
  18. gedit-gmate: مجموعه پلاگینی برای ویرایشگر Gedit که امکانات زیادی به اون اضافه می کنه، نیاز به مخزن ppa:ubuntu-on-rails/ppa
  19. undistract-me: با نصب این پکیج بعد از اتمام دستوراتی در ترمینال که زمان زیادی برای اتمام کارشون لازم هست، یک notification نشون میده و بهتون اعلام میکنه اون دستور کارش تموم شده. مخزن: ppa:undistract-me-packagers/daily

صوتی و تصویری:

اگر از پخش کننده ی پیشفرض راضی نبودم، احتمالاً Clementine رو نصب کنم.

اگر نیاز به برنامه ای برای عکسبرداری از دسکتاپ بود (چون قابلیت های پیشفرض بسیار خوبه و جوابگو هست)، Shutter رو نصب می کنم (احتمالاً نیاز باشه، چون امکانات زیادی برای ویرایش تصویر داره)

دنبال یک ادیتور ساده برای ویدئو ها می گردم که بتونم یه قسمت هایی از ویدئو رو پیکسلی کنم.

علاوه بر Kazam Screencaster، نرم افزار SimpleScreenRecorder هم امکانات خوبی داره، مثلاً قابلیت حرکت تصویر بهمراه کرسر ماوس

 

افزونه های مرورگر:

گرچه روی مرورگر قابلیت Sync فعال هست و احتمالاً تمام تنظیمات حفظ میشه، اما برای محکم کاری لیست افزونه های موردعلاقه م رو می نویسم (مرورگر Chromioum)

  1. LastPass: افزونه ای برای مدیریت پسورد ها (نیاز هست تا در موردش بیشتر مطالعه کنم، اگر تونستم بهش اطمینان کنم، تمام پسوردهام که در سایت های مختلف وارد کردم رو بصورت رندوم عوض می کنم و فقط با این افزونه مدیریتشون می کنم)
  2. Xmarks: افزونه ای برای مدیریت بوکمارک (اگر بوکمارک هام برنگشت از این استفاده می کنم)
  3. Checker Plus for Gmail: بهترین افزونه برای جی میل
  4. FastestChrome: افزونه ای که میاد صفحات بعد رو در سایت هایی که چند صفحه دارن زودتر لود میکنه تا خوندن اونها سریعتر بشه
  5. Stylish: باید یه استایل هم برای تغییر فونت فیسبوک بنویسم
  6. افزونه ی Quick Note هم میتونه بدردبخور باشه، همون اول نصبش نمی کنم
  7. OneTab: بعضی وقتا که تعداد تب های باز زیاده، خیلی از منابع سیستم مصرف میشه، این افزونه میاد همه ی تب ها رو حذف میکنه و لیستشون رو در یک تب نگهداری می کنه
  8. Linux Native Notification
  9. Feedly, Google Dictionary, Google Translate, APK Downloader و JoliDrive هم مفید هستن، بسته به نیاز بعدن نصبشون می کنم.

پلاگین های NetBeans IDE:

تعدادی پلاگین هست که تجربه ی کاربری بهتری روی NetBeans فراهم می کنه:

  1. Dynamic Look And Feel Changer: این افزونه اجازه ی تغییر Java LAF رو در NetBeans میده
  2. Java Ayatana: این افزونه قابلیت Blobal Menu رو برای NB فراهم می کنه

نرم افزارهای گرافیکی:

زیاد با نرم افزارهای مرتبط با گرافیک مثل برنامه های ویرایش تصویر کار نمیکنم، برای همین زیاد باهاشون آشنایی ندارم و دنبال ساده ترینشون هستم.

شاید Pinta رو نصب کردم، اگر نیاز بیشتری بود شاید GIMP رو هم نصب کردم.

برای طراحی Mockup هم احتمالاً Pencil رو نصب کنم.

 

محیط های برنامه نویسی:

کلاً با Eclipse و NetBeans هر روزه کار می کنم، اما برای کنجکاوی بیشتر محیط های توسعه ی برنامه ی دیگه رو هم نصب می کنم تا باهاشون بیگانه نباشم و اگر فرصتی شد کمی باهاشون کار کنم.

احتمالاً Gambas3 و MonoDevelop رو نصب کنم (البته نه همون اول، وقتی بهشون نیاز شد)

Xojo Studio متاسفانه هنوز رو لینوکس زیاد کارا نیست، اما چشمم بهش هست wink

همچنین ادیتور Sublime Text 3 هم بسیار کاربردی و زیبا هست

دستورات ترمینال:

sudo add-apt-repository ppa:tiheum/equinox
sudo add-apt-repository ppa:peterlevi/ppa
sudo add-apt-repository ppa:tualatrix/ppa
sudo apt-add-repository ppa:ubuntu-on-rails/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install synapse ubuntu-tweak variety chromium-browser smplayer qbittorrent guake uget aria2 filezilla ubuntu-restricted-extras kazam faenza-icon-theme sqliteman undistract-me gedit-gmate

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی