روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

من آرزویی ندارم، من از چیزی نمی‌ترسم، من آزادم...

«کازانتزاکیس»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نصب تازه ی Ubuntu 13.04

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۱۱ ب.ظ

خیلی وقته تصمیم دارم سیستم عامل لپ تاپم رو از Ubuntu 12.04 به نسخه ی 13.04 ارتقا بدم اما هیچ وقت فرصتش نشد.

مهم ترین دلیلش اینه که اینبار قصد دارم کل هارد دیسک رو فرمت کنم و همش رو اختصاص بدم به Ubuntu، برای همین نیاز هست که از اطلاعاتم بک آپ بگیرم که خودش پروسه ی زمانبری هست.

 

هارد دیسکم 320 گیگابایت هست و بیشتر اطلاعات روی هارد دیسک اکسترنال هست، تصمیم دارم پارتیشن / و /home رو از هم جدا کنم.

20 گیگابایت رو اختصاص میدم به پارتیشن ریشه و بقیه رو به پارتیشن /home

 

بعد از نصب نیاز هست که خیلی زود سیستمم رو آماده به کار کنم تا بتونم به کارهام برسم، برای همین تصمیم دارم لیست برنامه های مورد نیاز و شخصی سازی های مفید رو اینجا قرار بدم. ممکنه این اطلاعات به درد شما هم بخوره.

بعد از نصب، باید در Software Center کانال های دریافت نرم افزار (main, multiserve, restricted..) رو فعال کنم و اطلاعات مخازن رو بروز کنم:

sudo apt-get update

چون این پروسه، بخصوص برای بار اول زمانبر هست اول انجامش دادم تا در حین اینکه لیست مخازن آپدیت میشه کارهای دیگه رو انجام بدم.

 

در مرحله ی اول باید Oracle Java JDK رو نصب کنم، البته یک نسخه از OpenJDK هم نیاز دارم که اون رو بعد نصب می کنم. در مورد نصب Java JDK قبلاً مطلبی نوشتم. (ضمن اینکه تعدادی Look And Feel جاوا هم نیاز به اضافه شدن داره)

 

بعد از اون باید ADT یا محیط توسعه ی اندروید رو نصب کنم، درواقع فقط استخراج کردن محتوای یک فایل tar.gz. هست.

ضمن اینکه بعد از اون باید GenyMotion که یک Emulator بسیار سریع برای اندروید هست رو هم نصب کنم، فایل هاش رو دارم فقط نیاز به کپی کردنشون هست

 

هنوز مطمئن نیستم این برنامه ها (ADT, NetBeans, Android Studio..) رو در home استخراج کنم یا منتقلشون کنم به /opt

NetBeans IDE رو هم باید نصب کنم.

 

بعد از اون باید XAMPP رو نصب کنم، نصبش راحت هست اما بعد از نصب نیاز هست یک تغییر کوچک صورت بگیره تا به PHPMyAdmin دسترسی داشت، توضیحاتش اینجا نوشته شده

 

برنامه ی StarCalendar هم تقویم فارسی بهمراه Indicator هست باید نصب بشه.

بعد ازاون نوبت به Dropbox میرسه

در مورد Editor تصمیم نگرفتم که فقط از gedit استفاده کنم و یا Sublime رو هم نصب کنم، به هرحال gedit سرجای خودش خواهد بود و حتماً پکیج gedit-gmate رو هم نصب خواهم کرد.

 

تا اینجا بیشتر بسته هایی بودن که یا بصورت یک فایل فشرده بودن و یا پکیج نصبی deb داشتن.

 

در پست بعدی لیست پکیج هایی که نیاز دارم، بهمراه ppa هایی که نیاز هست (Personal Private Repository) اضافه بشن رو لیست می کنم تا با یک دستور ساده همه ی پکیج هایی که نیاز دارم نصب بشن.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۵/۳۱
  • ۱۱۹۲ نمایش
  • Nevercom

installing ubuntu

13.04

نصب اوبونتو

اوبونتو

Ubuntu

نظرات (۱)

  • بهرام شهرکی
  • سلام
    من برنامه  SunCalendar رو پیدا نکردم! از کجا باید نصبش کنم؟ ممنون از راهنماییتون
    پاسخ:
    عذرخواهی می کنم، نام این تقویم StarCalendar هست که به اشتباه SunCalendar نوشتم. از اینجا میتونید دانلودش کنید: StarCalendar
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی